Fredericia Håndboldklub spiller søndag på hjemmebane mod GOG. Nu melder klubben udsolgt.

Kampen er den altafgørende for de to hold om at komme i DM-semifinalen. FHK skal, hvis de selv skal afgøre deres skæbne, vinde kampen, mens GOG kan nøjes med uafgjort. Vinder FHK ikke, så er de afhængige af at TMS Ringsted som minimum spiller uafgjort mod Skjern.

Vinder Skjern til gengæld mod TMS Ringsted, og vinder FHK samtidig, så vil GOG ryge ud i mørket. Derfor er der meget på spil, og det kan mærkes hos den fredericianske håndboldklub, der til kampen har sat en maks kapacitet på 2.350 tilskuere, da TV2 kommer med deres helt store setup.

– Vi har ikke prøvet at kunne melde udsolgt flere dage i forvejen. Når det har sket, så har det typisk været en dag før eller på selve dagen. Det vidner noget om, hvad der er på spil, og hvad det er for et produkt vi har med at gøre, siger adm. direktør i FHK, Thomas Renneberg-Larsen.

FHK har som følge af, at der er udsolgt nu oprettet en venteliste, der vil blive taget i brug i så fald, at der bliver frigivet pladser op til kampen. Om det sker er uvist, men hvad sikkert er, at der bliver tryk på kedlerne.

– Det er en af de kampe, som man virkelig glæder sig til. Tiden kan ikke gå hurtigt nok før det bliver søndag. Det er en sæsonafgørende kamp for både os og GOG, og den situation havde man nok ikke forudset vi begge ville stå i nu i den afgørende slutspilskamp, forklarer Thomas Renneberg-Larsen.

Til opgøret vil FHK formentlig uden problemer kunne have solgt på den anden side 3.000 billetter. Især hvis der er tale om siddepladser, der især for den ældre generation er noget mere attraktiv end en ståplads. Det er dog ikke noget, som Thomas Renneberg-Larsen tænker på.

– Jeg synes, at vores arena har en fin størrelse. Størrelsen gør, at der ikke ser tomt ud, selvom der “kun” er 1.800-1.900 tilskuere, som er det vi rammer gennemsnitligt over en hel sæson. Vil man være sikker på en plads til alle kampe, så kan man også købe et sæsonkort, siger Thomas Renneberg-Larsen.

Hvem der er favoritter til opgøret er svært at sige på forhånd. Der er spillet fire indbyrdes opgør mellem de to hold i denne sæson, og det er endt med to sejre til begge hold. Seneste møde i slutspillet endte med en FHK-sejr i Gudme, ligesom det var tilfældet i grundspillets kamp på Sydfyn mellem de to hold.

– Det vil være en større skuffelse for GOG, end for os, hvis de ikke kommer i semifinalen som dobbelt forsvarnede Danmarksmesterhold. Derfor er det største pres objektivt set på dem, selvom vi vil gøre alt for at komme i semifinalen. Vi tror helt klart på vores chance – på hjemmebane ved vi, at vi kan slå alle hold, slutter Thomas Renneberg-Larsen.

Der er kampstart mellem FHK og GOG søndag klokken 18:00.