Udvalgsmedlem i Senior- og Socialudvalget i Fredericia Kommune, byrådsmedlem Louis Lindholm, er ikke fan af besparelser på ældreområdet, men omvendt skal budgetter holdes.

– Hverken jeg eller Venstre bryder os om at spare på udgifterne til de ældre, men vi må nødvendigvis tage vores del af ansvaret for at sikre budgetoverholdelse, også på Senior- og Socialområdet. Det skriver Louis Lindholm fra Venstre i skriftligt svar.

Fra 1. juni vil tøjvask ændres fra hver 14. dag til hver 18. dag som en del af budgetforliget for 2024. Venstre tager sin del af ansvaret for denne beslutning.

– Aftalen indebærer, at alle borgere, der i dag er visiteret til tøjvask, skal revisiteres. Dermed er der mulighed for at ændre frekvensen, hvis der er større behov for tøjvask, forklarer Louis Lindholm.

Læs også

Louis Lindholm erkender, at kommunikationen omkring ændringerne kunne have været bedre.

– Jeg kan ikke forklare, hvorfor informationen om ændringerne ikke har været god nok eller mangelfuld. Det er Plejens ledelsesopgave at sørge for klar og præcis information.

Modsat Inger Nielsen mener Louis Lindholm, at både Ældre Sagen og i høj grad Seniorrådet har været proaktive og konstruktive i debatten om besparelserne i budgettet.

Læs også